Fredag :)

Ja, då var det helg igen... veckorna bara försvinner iväg.. men så har man sagt länge nu :) Men det är ju skönt för dom som jobbar och går i skolan o så :P hehe.. själv har man ju bara gjort ingenting den här veckan..
Nej, men på måndag börjar jag också igen :) går 2 dagar i veckan fram till v.14... jag förstår inte hur jag ska orka! ;) Fast i och för sig är det fältstudier och då blir det ju fler dagar i veckan, fast man får bestämma vilka i gruppen.. Men jag kan inte säga att det är speciellt hårt just nu... MEN det är faktiskt inte så att man bara går två dagar i veckan o sen är man ledig om ni tror det.. nej nej nej.. Har desto mer hemstudier istället och hemstudier betyder att man måste ha disciplin på sig själv och det är nått jag saknar... Jag kan erkänna att jag hellre skulle vilja gå fler dagar i skolan och ha mindre hemstudier... Men nu är det ju inte jag som bestämmer..
Men men.. ska väl inte gnälla heller... Snart har jag pluggat klart och ska börja jobba (förhoppningsvis heltid) fram till 65.. Så jag ska väl egentligen bara vara tyst och njuta den här tiden :)

Vad har jag åtstakommit den här veckan? hmm.. i måndags var jag faktiskt i skolan o hade redovisning, tisdag träna och städade bort julen, onsdag träna och sen inte mycke alls, torsdag träna och sen inte mycke alls.. och idag är det fredag :) Jag har varit duktig och fyllt i massa papper o grejer också faktiskt.. Ett av dom (bostadsbidrag) papperen skulle ha varit inskickat innan december slut egentligen, men men.. bara jag som får lida av det och missa det en månad.. Har dragit ut på det eftersom jag vet inte hur min inkomst kommer se ut i sommar, men jag fyllde i på ett ungefär och räkna med sommarkurs och får jag sen ett sommarjobb så får jag skicka in nya papper och säga till om de.. Fick hyreshöjning med 29kr nu efter årsskiftet och tack vare dessa 29kr kan det bli så att jag får höjt bostadsbidrag med 100kr, så i så fall gick ju jag bara plus på hyreshöjningen, hehe..
Bostadsbidrag är också ett plus jag ska njuta av nu som student, sen när man börjar jobba kan man bara glömma en sån sak... Man ska ta till vara på allt plus man kan få som student medan man är det :) För det är en hel del faktiskt om man kollar upp de...
 
Har precis suttit och kollat upp priser på litteratur till de nya kurserna nu också... och det är inge roligt... Förstår inte varför de alltid måste ta med de dyraste böckerna och jämt så många böcker!? Har hittat några begagnade, en jag kan låna av Hanna och min llu, reserverat några på biblioteket... Ja man får pussla ihop det så gått det går och tyvärr måste man i slutändan köpa några nya..
Men man lär sig efter ett tag olika knep för att slippa köpa de flesta nya:) de viktigaste först...
Nu blev det mycket skolprat, men får ni höra lite en studentsliv :)
Har egentligen inget vettigt att skriva alls, utan fördriver bara lite tid med det här...
Ska gå och posta några brev nu och sen baka en kladdkaka tror jag... Sen kl5 blir det aerobic :)

Ha en bra dag allihopa!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0