Dan för dagen D...

Fast i och för sig är klockan snart 12 och det är alltså dagen D snart :) Men imorn är det dags, imorn åker vi.. Jag och Emelie till Belgien -Gent för att spendera 3 veckor där... känslorna är blandade just nu... Ibland går tankarna att det här kommer bli jättebra och grymt kul och i nästa sekund "Vad har jag gett mig in på?"... jag är dålig på engelska, det erkänner jag.. jag gillar inte alls att prata engelska.. och nu har jag gett mig in på nånting som gör att jag måste prata engelska varje dag och ha lektioner om musik för high school elever... och självklart prata engelska..
Jag vet att denna känsla är endast nervositet och jag vet att det kommer gå bra och att jag kommer komma in i språket när jag är så illa tvungen att prata det 24/7... Sen har jag även lite lätt dödsångest för flyget imorn... och jag kan även erkänna att det är första gången jag flyger och att det därför som dödsångesten kommer...
Hehehe nej nu får jag väl ge mig ändå... Men såhär dagen före är det mycket tankar och mycke känslor, känner redan nu att jag kommer sakna Tommy också.. Men det är bra att sakna :)

Nej sluta med negativa tankar nu... Detta kommer bli grymt kul och en upplevelse jag kommer komma ihåg :) och när jag kommer hem efter dessa tre veckor kommer jag vara så stolt över mig själv, som gav mig in på detta och även då har klarat det :)
Sen får jag också åka med min kära Emelie och det gör ju att det hela känns ännu bättre ;)
Imorn kl12 hämtar våran privat chaufför (Bengt) oss vid södermalstorg... och jag är väldigt tacksam att det blev åka bil istället för tåg, nu när det kommit ÄNNU mera snö ute... Bara hoppas att allt kommer funka som det ska med flyget..
Flyget till Bryssel går 16:50 (så det kommer bli några timmar på arlanda, men hellre det än att missa eller få stressa till flyget) och vi är framme i Bryssel 19:00... Vi ska då ta ett tåg som går från Bryssel till Gent.. och när vi kommer till Gent ska vi ta en spårvagn (? om jag fattat det rätt) till vandrarhemmet vi ska bo på och där ska en som heter Pedro möta oss.. Så blir en spännande dag imorn, får se om vi lyckas ta oss fram :)
Så förhoppningsvis är vi på vandrarhemmet före 24... För sen dagen efter ska vi vara på universitetet kl 9..

Packningen är klar, bara några små saker som jag inte kan packa i förrän imorn bitti... Jag är lite bekymrad över att min väska väger 18kg redan nu... Jag kommer troligtvis köpa saker där nere som jag sen vill ta hem och det betyder att väskan kommer bli ännu tyngre och det lutar åt övervikt.. Hade velat haft lite mer marginal till 20kg nu, men men.. jag kan inte plocka ur nå mer i den.. Har redan plockat ur en jacka (kommer ha endast en med mig...), en tröja, två t-shirt, ett linne... och det sved, hehe.. Men men, det problemet får jag ta om tre veckor.. Kommer ju inte kunna väga väskan innan när vi ska åka hem så då blir det bara en trevlig överraskning vid incheckningen, hehe :P

Får se om jag kommer att uppdatera nått här... kanske nån gång, annars blir det en uppdatering när jag kommer hem istället.. Men är nån nyfiken på vad vi gör och sådär så tror jag att Emelie kommer uppdatera lite (hon har ju fått en ipod touch,hehe).. Men nu vet jag inte riktigt vad hennes blogg är, men om ni kikar mina kommentarer så finns hon med där lite då och då :)
Nu ska jag nog ta och gå och sova... Får hoppas på några timmars sömn...
Ha det så bra allihopa här hemma i Sverige och jag håller tummarna på att all den här jäkla snön har börjat försvinna när jag kommer hem igen!

Bye Sweden - Hello Belgium :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du kommer ha det riktigt bra! Andas ut bara och försök släppa allt som känns som ett hinder. Jag Hade panik över att åka till ett engelsktalande land, och kanske främst till ett land som har en knepig accent. Jag trodde jag slulle dö de första dagarna i och med språket, men efter nägra dagar ger det med sig, och på slutet praade jag till och med irländsk engelska.. Och det blir så roligt som man gör det, kom ihåg det.. :) Så njut av dina tre veckor! Och som du säger: det är bra att sakna!

2010-03-01 @ 16:39:48
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0