Belgien :)

Okej, jag erkänner... jag har inte varit den bästa på att uppdatera här, men jag glömmer liksom bort det.. hehe.. kanske inte är nån riktig bloggare jag inte :)
Hade blivit utmanad också såg jag, men tyvärr Emelie.. jag orkar inte anta utmaningen :P sorry.. hehe..
Jaja i alla fall... till rubriken kanske...
Den 28 februari åker jag och Emelie till Gent i Belgien i 3 veckor, kommer hem den 20mars :) och vad ska vi göra där? Jo vi ska undervisa high school elever i musik :P Vi ska även visa upp en PP presentation på 20min på det svenska skolsystemet plus ett 10min musik kollage... Utöver det ska vi även planera en kulturkväll där vi ska ta deltagarna till Sverige.. Så ja, det är ingen semester resa direkt, hehe :) Men jag tror det kommer bli grymt kul och framförallt lärorikt och givande.. Och ja, jag kommer må illa av nervositet när vi ska ha första lektionen med high school eleverna, men men :) 6 lektioner på 90min ska vi ha och har man gjort 3-4 så känns det nog lugnt sen..
Detta kommer verkligen bli ett litet äventyr, som antingen blir det kanon eller så blir det hemskt (hehe neeeejdåååå)... Det är 4 länder som deltar i detta projekt, så utöver mig och Emelie från Sverige kommer det även personer från Turkiet, Slovenien och Lettland och ska delta i detta... och lektioner vi ska hålla i kommer troligtvis bli grupper på en från sverige, en från turkiet, en från slovenien och en från estland... och det betyder att jag kommer skiljas från Emelie och det känns väl sådär... Men det kommer inte ske förrän andra veckan och då har man troligtvis lärt känna de andra människorna..
Varför åker jag på detta? Jo för det första har jag aldrig varit utomlands och har alltså aldrig flygit och det kommer bli en upplevelse, hehe.. för det andra är denna resa nästintill helt gratis (resa, boende och troligtvis/förhoppningsvis all mat är betald) och för det tredje för att det nog kommer bli en otroligt upplevelse som man sen kommer ha med sig :) och för det fjärde får jag träna upp min usla engelska och för det femte.. hehe nejdå... Nej men anledningar till att jag ställer upp och åker på detta är många och fördelarna övervägde nackdelarna och då sa jag ja till detta :) och att Emelie även fick en plats till Belgien gjorde inte saker sämre :)

Så denna blogg kommer nog handla mycket om detta i två veckor nu, men det är för att jag vill åka NUUUUU! :D
Men vi har en del kvar att förbereda och göra innan avfärd så det är nog bra att det är två veckor och lite mer kvar..
Jag har nog inte förstått riktigt än att om ca 2 veckor är jag i belgien nu... det känns konstigt, hehe :) Troligtvis för att man fick veta att man fått en plats bara pang tjong för en vecka sedan.. hehe.. när jag satt på stan i västerås och luncha med maria.. Så det har nog inte sjunkit in än..
Men jag tror det kommer bli grymt! :) Förhoppningsvis kanske det blir en liten helg trip till Paris också...? :) eller vad säger du Emelie? =) tycker det lät bra jag...
Ja, så nu vet ni de.. hehe..

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja nu har vi full koll hur det kommer ligga till;)

2010-02-13 @ 12:20:52
URL: http://carolineohlander.blogg.se/
Postat av: Emelie

Paris låter bra det! :) Vi kan ju alltid flörta in oss hos Audrey, så har vi gratis boende också :D

2010-02-13 @ 21:48:32
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0