Avokadosoppa :)

Gick bra på spinningpasset... Men jag kände mig alldeles för pigg när jag gick därifrån, så kände mig inte riktigt nöjd med träningen idag.. Var jag för slö, tog jag inte i tillräckligt eller var det för enkelt? jag vet inte riktigt.. men men, har ju helgen kvar att pressa på.. Så har ju några dagar till =)
När jag kom hem blev det en dusch och sen gjorde jag avokado soppa med kantareller och gud så gott det var! Soppan var underbart god måste jag säga, så det lyckades jag bra med :)
Receptet för er som är intresserade:
Receptet är för 4 personer och jag halverade det och det blev över.

3 avokador
7dl grönsaksbuljong, av fond eller tärning, varm
0,5 tsk salt
2 krm vitlökspeppar
1 dl vispgrädde (kan minskas ännu mer, för den blir rätt tjock ändå)
0,5 dl gräslök, fint skuren (skippade jag)
100gr kantareller, smörstekta

Tillagning:
Skär fruktköttet från avokadorna i bitar och kör det i en mixer eller matberedare till ett jämnt mos. Späd lite i taget med buljongen.
Smaka av soppan med salt och vitlökspeppar. Vispa grädden och rör ner den.
Häll upp soppan i skålar, strö över gräslöken.
Toppa med de stekta kantarellerna.

Mycket gott var det! :)

Sitter och kollar på lyxfällen just nu, stackars människor..
Efter det blir det sängen och läsa lite inför skolan imorn..

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0