Torsdag och jag börjar se ett ljus...

Varit hemma igår och idag från praktiken.. ont i halsen, hosta, snorig, lite feber och allmänt trött i kroppen plus att rösten försvann på mig.. har varit lite små dålig sen i helgen, men i onsdags morse när jag vaknade kände jag att jag inte orkade resa mig knappt och då hade även magen börjat värka.. Mådde jätte illa hela dagen igår också..
Men idag känns det lite bättre.. Rösten är på väg tillbaka, hostan o snorigheten mindre och feber under kontroll... lite magvärk, men inge illamående.. Så jag börjar se ett ljus :)
Mår dock inge bra av tanken att jag inte tränat nånting alls sen i fredags :( usch och fy... men har bestämt mig för att bli helt frisk och kry innan jag börjar träna igen, kanske börjar träna lite för tidigt förra gången.. men måndag kanske? kan kanske börja med en liten promenad i helgen förhoppningsvis...

Det tar även emot nå grymt att vara hemma från praktiken eftersom reglerna är så sjuka att man inte få vara borta en enda dag från praktiken.. De dagar man är borta måste man se ta igen efter praktiken..
Jag tycker den regeln är helt sjukt.. Förskolor är väl de mest bakteriefulla ställena man kan komma till och när man som ny kommer in i den där miljön är ju en förskylning eller nån annan sjukdom ett faktum nästan direkt om man har otur och när man som jag tar åt sig alla bakterier som finns blir det jobbigt...
Jag kommer ihåg att när man hade APU på Barn och Fritid fick man vara borta 2dagar och sen resten efter 2 dagar fick man ta igen... Så borde de ha nu också, även fast 2 dagar inte heller är mycket...
Jag är glad att jag inte har däckat helt i 40graders feber i alla fall och varit tvungen att vara hemma i en vecka eller mer..
Nej imorn tänker jag trotsa sjukheten (sjukt egentligen) och gå dit.. Då har jag bara 2 dagar att ta igen sen och det ska jag väl inte klaga på.. har ju rätt många hemstudier dagar veckorna framöver så får väl ta två dagar av dom...

Nu ska jag fortsätta ta det lugnt och inte göra nå speciellt alls så jag kommer iväg imorn...
skulle ju vara helt ypperliga tillfällen att ha pluggat dom här två dagarna, men igår fanns inte orken att göra nånting och idag finns orken, men inte motivationen... och jag känner inte för att tvinga mig själv..
Har ju till den 25:e på mig med två uppgifter och 6nov med två andra och det ska jag nog hinna ändå.. (hoppas jag, hehe)

Hoppas ni mår bra alla andra! och att ni har en bra dag i den här fina höstdagen :)

Kram!

Föresten, var på hockey i tisdags kväll med Tommy.. Hade helt perfekta platser, såg hela planen helt perfekt och det som var ännu mer perfekt var att dom vann och spelade en riktigt bra match.. Bra Brynäs, bara för att jag var där ;) hehe.. Så den var helt klart värd 50kr.. hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0