Torsdag och helg! :)

Känns väldigt skönt att vara "ledig" imorn och känna att helgen börjar idag :) Varit i skolan idag 9-12, hade drama.. var rätt roligt idag faktiskt =) fick reda på slutuppgiften idag också, som inte känns sådär jätte jobbig eftersom den ska göras i grupp och då behöver man inte sitta hemma och göra den själv..
Nu framöver kommer vi ha väldigt mycket hemstudier, nästan så andra personer reagerar och tycker att vi har det jätte slappt.. Jag tycker att det är lite på två vis det där att ha mycket hemstudier.. Visst, det är jätte skönt att slippa gå upp tidigt på morgonen, slippa sätta alarm när man går och lägger sig... men samtidigt måste man ha grym disciplin på sig själv och verkligen sätta sig ner och plugga också... Det är JÄTTE lätt att hitta på andra saker att göra när man sitter hemma och ska plugga.. t.o.m. dammsugningen och disken går så lätt före.. I alla fall för mig kanske jag ska säga :)
Men i och för sig kommer vi ha gruppuppgifter och då måste man ju ändå till skolan och träffas och sådär, men har nästan inget bestämt schema.. Jaja, nog om det :)

Vad händer i helgen då?
Imorn ska jag kanske åka och bada med Tova, men blir det inte så kommer jag vara tvungen att plugga;) sen kl5 är det träningen och sen får vi se om syster skulle komma hit och kolla på idol och sova över, kanske... Annars blir det en lugn hemma kväll med Idol för mig själv :)
På lördag är det klassfest, ska bli grymt kul :) Var på systemet idag och laddade upp, hehe.. jag är taggad :) Ska bli kul att äntligen ha en klassfest och förhoppningsvis få ihop våran klass lite mer.. Men jag måste säga att jag tycker vi fått lite mer sammanhållning av oss själv nu än hur det var i början.. Men efter klassfesten kanske det blir ännu bättre :)
Sen på söndag blir det nog till att vara lite lätt dålig och tvätta kl4...
Så ser min helg ut ungefär plus att det självklart kommer komma in smågrejer som det alltid gör...

Nu ska jag göra ett allvarligt försök att vara duktig och göra klart dramauppgift 2&3 och börja skriva på observationsuppgiften... Fast golven skulle behöva dammsugas också.. hmm.. hehe.. NEJ JOSEFINE, plugga ska du göra nu!!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0