Lördag...

Idag känns det som om det varit en lång dag, är jätte trött just nu.. Gick upp vid halv 8 imorse och gjorde mig klar och åt frukost och sen följde jag med mamma och pappa till Södertälje och hälsade på min faster och farbror (ingift)... Kom fram till att jag inte varit där sen jag var typ 12 år... 10år sen, nästan så man får skämmas ju!
Men jag har självklart träffat dom på 10år, men det är bara när dom kommit upp hit till oss och hälsat på vid jul och lite andra tillfällen, men jag har inte åkt ner till dom på nästan 10år... Men nu har jag varit där! :)
Dom på bor en jätte gullig ö som heter Kiholmen, så dom bor alltså inte inne i själva södertälje... Är deras hus och några till som finns på den där ön och man måste åka över en träbro för att komma dit =) riktigt fint ställe är det... och dom har renoverat sitt hus, byggt ut det (okej, det kanske dom gjorde för 5-6år sen, men jag har inte sett de förrän nu).. och det var jätte fint...
Anledningen till att vi åkte dit var för att båda dom två har fyllt år och även min pappa och min farfar, så alla blev firade samtidigt.. Fick fika och jättegod mat.. Var lax med rotfruktskompott.. Hon la allt i bakplåtspapper och satt in bakplåtspappers rullarna i ugnen.. Var väldigt gott och även väldigt nyttig mat, så ska försöka få ihop den där maten själv nån gång hemma hos mig:)
Kom hem till Hedesunda nån gång runt 8, så tills nu har jag bara legat och slö tittat på tv... Nu har jag tänkt att sova.. Så man får sova ut en dag i alla fall den här helgen.. Men är ju bara en vecka kvar på praktiken nu och sen börjar "bortskämda skolunge" igen :)

Imorn har jag lovat syster att färga håret... Ska även ta en promenad, blir nog en lugn en för förskylningen är ett faktum på mig nu och halsen värker... Tommy och Tova kanske skulle titta in och säga hej innan Tommy åker till Arboga med Tova igen... och sen hämtar han mig på hemvägen..

Syskonen med partner sitter i rummet bredvid nu och kollar på andra johan falk filmen, vapenbröder... Säger bara en sak.. Frank Wa(ä)gner, hehe:) längtar tills tredje filmen kommer, får se om han överlever den också... trodde både i ettan och tvåan att han skulle försvinna, men icke.. Så får se hur det blir i tredje :)

Nu: sova... GODNATT!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0