Ska man skratta eller gråta?

Fick ju ett sms i torsdags att min dator var klar för hämtning.. Yes tänkte jag, äntligen får jag tillbaka den och även mycket tidigare än jag hade räknat med.. Hämtade datorn igår och där talade dom om för mig att dom hade bytt hårddisk och ominstallerat den.. Och de hade kunnat skyddat mina bilder och dokument...
Men några bilder från idre resor är borta i alla fall.. konstigt, men men.. får vara nöjd med att nästan allt är kvar..
Men det är inte de enda utan det är så att datorn är inte ett dugg bättre.. Jag lämnade in den för att den hade lagt av totalt.. men talade om för dom att fläkten går igång som sjutton och datorn blir jättevarm, är ibland uppe i 80grader varm.. Och de talade om för mig att hårddisken nog hade kraschat..
Jag lämnar in datorn och får tillbaka den med en ny hårddisk, men är fläkten lagad eller bytt? nej inte alls.. fläkten går på hög varv nu fortfarande och datorn blir lika varm...
Jag blir så trött.. Visst jättebra att dom bytte hårddisken, men dom kan inte koppla ihop att den troligtvis krascha för att den blir överhettad.. att fläkten inte klarar av att hålla datorn i normal temperatur??? Suck!
Så det blir att ännu en gång lämna in datorn nu i mellandagarna och jag tänker då tala om för dom (bokstavera om det behövs) att det är något fel på fläkten och att jag vill ha den lagad och jag tänker då INTE betala en krona för de...
Jobbar man med att laga datorer kan man väl anstränga sig lite mer än att endast göra det som står på lappen.. de måste väl ha märkt att datorn blev jättevarm o att fläkten gick på högvarv även där när dom höll på med den... ja ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta...

Annars har jag och syster haft en mysig julmys helg... och jag tycker att det är helt sjukt att det är julafton om bara 4 dagar.. Det går för fort!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hade du anmält felet med fläkten också, eller bara själva kraschen? För de får bara åtgärda de fel de har fått anmälda.

2009-12-20 @ 22:33:24
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jossa, jag får lättare panikkänslor när du skriver det där. Min dator gjorde exakt samma sak, om du minns vilken jävla helvete jag hade? jag skickade in den 5-6 ggr med samma fel innan jag begärde pengarna tillbaka å köpte en ny. Det är ett jävla helvete å kriga om att få sin dator lagad, Rövhål dom där teknikerna, USCH! //Sandra

2009-12-21 @ 10:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0