Människor är konstiga...

Innan vi fick denna snö så gick de flesta runt och sucka och stöna och sa kommentarer som "de kunde väl komma lite snö i alla fall", "blir en grön jul i år också då", "kommer nog inte bli nå snö alls i år, suck".... Och sen kommer de helt plötsligt jätte mycket snö och det blir mycket ljusare ute och den här snön som vi vill ha till julen och som vi gått och sucka och stöna över att aldrig kommer, är äntligen här... MEN... då börjar vi sucka och stöna över att det är kallt och jäkligt ute, det är halt och t.o.m kommentaren "varför kom de så mycke snö" har jag hört...
Här har vi nu fått snön som vi länge gått och suktat efter och då då börjar vi gnälla på snön istället...
Ibland kan jag undra när vi människor är nöjd egentligen!?
Är ju samma dilemma under sommaren.. vi går och längtar efter att få lite sol och värme och när värmen väl kommer så här man kommentarena "åhh vad varmt det är, suck"...

Om jag nu ska säga vad jag tycker så kan jag säga att jag inte heller är nått stort fan av snö... men jag vill gärna ha snö över jul och nyår för att förstärka stämningen.. Så för min del får snön gärna finnas kvar (och det får även komma mer om de vill) över julen och nyår, sen kan den försvinna :) Och som det ser ut nu så kommer nog *peppar peppar* snön i alla fall ligga kvar över jul... Eftersom det ska bli upp emot -15 grader hela helgen..
Kommer vi verkligen överleva såna minus grader????? (hehehe)...
Så jag tycker att det var bra att snön väntade med att komma tills nu för nu kanske vi får ha den över jul, som inte hänt på några år... Hade snön kommit mycke tidigare så hade den säkerligen smält bort innan jul...
Sen förstår jag att det är lättare för mig att inte gnälla över snön när jag sitter här i min lägenhet och någon där ute skottar bort snön åt mig och gör ingången fin och även så sandar någon åt mig där ute så jag kan gå ut utan att halka... Jag förstår (med egen erfarenhet) att såhär mycke snö blir jobbigt för de som bor i hus och som inte kan komma ut på morgonen och måste ut och skotta innan de kan komma iväg till jobbet...
Men vi får i alla fall snö på jul :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack och lov för denna mysiga snö tycker jag! :)Minus dock för snöstormar...

2009-12-17 @ 15:26:44
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/
Postat av: Emelie

Har du sett mailet från Kia o Bengt? Ska du åka...? ^^

2009-12-17 @ 17:50:10
URL: http://annaemelie.wordpress.com
Postat av: Em

sv: jag vet inte. skulle ju vara himla kul, men egentligen har jag inte tid just dom veckorna... men jag måste fundera lite mer..

2009-12-18 @ 16:25:30
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0