Julmys helg :)

Det är just vad denna helg kommer bli... Är åter igen i Hedesunda nu, kom hit igår och ska troligtvis vara kvar till måndag.. Om jag inte åker sista bussen på söndag, men blir nog måndag...
Jag har ju "jullov" nu så har ju inget planerat nästa vecka :) Det är otroligt skönt ska ni veta, men jag tror nog inte riktigt jag förstått än att jag inte ska tillbaka till skolan förrän 7jan.. Är ju nästan en hel månad dit!
Fast självklart är jag inte bara ledig tills dess, utan jag är "ledig".. Vi har alltså hemstudier från och med igår till den 7jan... men man får lägga upp tiden som man vill och sova på morgonen och det är ett stort plus för mig! :) Sen är jag faktiskt klar med allt som ska in före jul, så uppgifterna jag har kvar ska vara klara 12 och 14jan... så jag har tid på mig..

Igår klippte jag mig... Skönt att bli av med den långa luggen, blev mycket kortare lugg och även ännu kortare på längden, men mitt hår växer som ogräs så snart har det växt ut igen... Men kan ju hoppas luggen håller sig någorlunda kort till jul och nyår, så man kan se lite vettig ut då :)
Idag gick jag halv 9, för att skjutsa fram min mamma till jobbet... Sen när jag kom hem igen bytte jag om på en gång och tog en powerwalk på ca80min, blev 1mil ungefär :) Var lagom seg i benen när jag kom hem igen.. gjorde 125sit ups och 50 armhävningar och gick sedan nöjd in i duschen :) Ska erkänna att innan jag gick in i duschen ställde jag mig på vågen och jag är nöjd fortfarande, siffrorna går fortfarande neråt på vågen även fast det går väldigt långsamt neråt... men det får jag räkna med och det är bara att kämpa vidare.. Tyvärr kommer jag nog inte nå mitt uppsatta mål fram till jul, men samtidigt var det kanske ett alldeles för högt mål, så jag är nöjd med hur mycket vågen har gått neråt hittills.. Samt att centimetrarna har rasat en hel del... men men... nog om det, ska hålla det för mig själv :) Men ibland känner man sig bara så nöjd med sig själv och då måste man få berömma sig själv lite :)
Efter duschen hade jag bestämt att jag skulle sätta mig och plugga lite fram till kl 14, då jag ska hämta mamma på jobbet och åka och handla med henne.. MEN... jag känner inte alls för att plugga och jag tänker inte göra det heller.. hur bra kommer jag skriva om jag sätter mig och pluggar med tvång? inte alls bra.. plugget spar jag till nästa vecka..
Så jag sitter nu och gör ingenting och lyssnar på Magnus Carlssons julskiva, som för övrigt är väldigt bra :) En helt ny jul heter den... jag gillar den :)

Ikväll blir det Idol final... Och som ni nog redan vet så är det Erik som kommer vinna ikväll :) Eller hur caroline?;) (inte du syster, för dig vet jag att du tycker som mig, hehe) Kommer bli en väldigt spännande final i alla fall.. Erik och Calle är bra båda två och kör på nästan lika genre, men som sagt.. erik är ju min favorit :)
Vem hoppas ni vinner finalen? =) Idolnörd.. jag vet... hehe...

Ja, nu blev de långt inlägg igen... men det är ju som sagt för att jag inte har någon dator hemma längre och måste därför skriva ikapp allt när jag väl sitter vid en dator :) Min älskade dator ligger just nu på en verkstad och fösöker bli frisk... vi får hoppas...
Annars är helgen rätt fullproppad... Imorn ska jag och syster baka julgodis och få ihop ett pepparkakshus :) lika stor utmaning som varje år.. hehe.. men vi ska nog lyckas med huset i år oxå till slut...
Blir nog troligtvis en sväng på Gysinge julmarknad imorn också...
På söndag blir det lite mer julgodis bak och på kvällen ska vi på Lucia, myspys :)

Ja, det var väl det... Sitter och funderar på om jag ska berätta för mamma eller inte att jag tjuv tvättat här idag.. hehe.. Men kläderna luktar ju så mycket godare när man får tvätta dom hemma hos mamma med hennes tvättmedel.. Ni vet, sådär som kläderna alltid luktade förut när man bodde hemma.. hehe..
Om inte annat kommer hon väl i och för sig se kläderna som hänger upphängda.. hehe..
Jaja, nog svammel nu... Kommer nog skriva mer här nu under helgen, ska försöka leta på en sladd som passar till min kamera så kanske ni får se lite bilder också :) har ju inga bilder att bjuda på eftersom alla ligger på min datorn, men har några i kameran som jag kanske kan bjuda på.. Får se hur det blir med det :)

Hoppas ni mår bra allihopa! :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Emelie

apropå skorna... du känner mig för väl ;)

skönt med "jullov" då :)

2009-12-11 @ 17:56:06
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0