hoppas hoppas hoppas...

Ja, läget är sådant att min dator har kraschat.. För precis en vecka sen ville den inte vara med i matchen längre, så den la bara av:( Detta är inget som glädjer mig direkt, men men.. Lämnade in den igår på stället jag köpte den.. troligtvis får jag den på reklamation, så förhoppningsvis får dom liv i min älskade och att hela affären blir gratis.. Men det värsta av allt är inte att den har lagt av, utan vad det kan bli för sviter för mig nu.. dom sa på affären att jag skulle ställa in mig mentalt på att ALLT på datorn kan vara borta, för de misstänkte att det var en hårddisk krasch... När jag står där i affären och dom säger detta känns de som en käftsmäll och jag ser ALLA mina bilder och uppgifter på datorn bara försvinner, POFF! borta..
Snälla, snälla... låt inte detta nu vara sanning... det som känns mest är alla bilder, jag har bilder på datorn från flera år tillbaka och dum i huvet som man är har man ingen backup på några av dom... så har jag otur kommer jag aldrig mer se dessa bilder...
Men jag har lagt allt mitt hopp i den där killen i affären, som lovade att göra det bästa han kunde för att rädda mina bilder... Men som sagt, skulle jag vara förberedd på att allt kan vara borta...
Och då kan jag säga att jag har lärt mig nått... Får jag bara tillbaka alla bilder så lovar jag att göra backup på ALLT jag lägger in på datorn sen.. SNÄLLA, SNÄLLA... Håll tummarna med mig allihopa!! låt inte detta vara sanning... suck...

men men... det är de som har hänt i alla fall och det är sjukt hur livet kan påverkas av att inte ha en dator, speciellt när man pluggar när man i stort sett lever för datorn för att få skolan att gå ihop..
Så just nu känns det lite surt, men ja.. man lär sig av sina misstag har jag hört att man brukar säga...

Annars så är jag i Hedesunda just nu... Åkte hit med 10 bussen imorse.. Har bakat pepparkakor och lite julgodis och haft lite julmys :) sen ikväll har det blivit robinson och gotta... Ska sova här inatt..
Imorn blir det julmarknad och kolla på ett (lite för tidigt) lucia tåg :) Sen blir det hem till staden igen i några dagar.. På torsdag blir det hedesunda igen.. ska då klippa mig och göra ännu mer julgodis och gå på lucia och lite så.. Mycket Hedesunda såhär före jul, hehe :) Tror inte det finns nån familj som har så mycket traditioner som vi har i juletid, men jag klagar inte... jag tycker det är så myyyyssssss :) och man ökar på julkänslan..

Om man ska nämna nått om Idol också... vad tycker ni? blev det rätt som åkte igår? För mig vad huvudsaken att Erik gick vidare och efter lite hjärtklappning gjorde han de :) Sen mellan Calle och Tova var det 50/50 för mig vilken som skulle åka... Min första val var Erik och Tove i final, men ju längre de har kommit i Idol så har Calle blivit bara bättre och bättre och nu kan jag säga att jag tycker att det är det rätta två som står i final nästa fredag :) MEN... I finalen finns det bara en vinnare för mig ;) och jag tror och hoppas det kommer bli den personen också...

Nu blev det ett långt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite... har kommit lite efter nu i Veckans träning och sådär eftersom jag har inte har nån dator hemma, men jag har tränat ungefär lika mycket som alla andra veckor.. sådär 4-6 pass i veckan... känner mig nöjd med det.. Har varit så grymt trött på sistone, all mörker och tröttheten på skolan och allt har blivit för mycket och tyvärr påverkat träningen, att jag t.o.m känt att det inte är nå kul längre.. Men går ju bara 3 dagar till i skolan nu och sen har vi ingen schemalagd lektion förrän 7jan.. underbart skönt ska det bli att få slappna av lite och vila ut och försöka komma tillbaka och bli den vanliga Josefine igen, som jag vet finns under den enorma tröttheten :)
har två uppgifter att göra under denna tid, egentligen tre men jag är faktiskt klar med en, och dom två uppgifterna ska in 12 och 14jan.. och får man bara vila upp sig lite nu o sova ut på mornarna så kommer det gå att fixa dom också så långt som möjligt före jul...

Nej nu ska jag sluta svamla... Hoppas ni har de bra allihopa! och kom ihåg att håll tummarna och hoppas nu..

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Em

hoppas hoppas din dator vaknar till liv med allt innehåll! själv har jag faktiskt lagt över allt på en extern hårddisk, känns säkrare, men man borde väl ha en back-up på den med egentligen...

2009-12-06 @ 18:42:20
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0