3:e julmarknaden och julgodis :)

Idag måste jag säga att jag haft mest julkänsla på många dagar :)
Vaknade på morgonen och tittade ut och det var vitt, (det är sant, VITT!) på marken och det var inte bara endast frost.. kände hur lyckan steg.. hehe..
Åkte till Gysinge på julmarknad vid 12 och medan vi var där började de snöa lite smått smått, tills det till slut snöade riktigt stora flingor... Jag själv och man såg på resten av alla människor som var där att det lyste i ögonen.. som om man aldrig hade sett snö förut, hehe.. men det känns nästan så.. Var sån mysig känsla att gå där på julmarknad och det snöade riktigt mycket ute.. var bara lite mörker som fattades... mys mys :) Tyvärr slutade det efter ett tag, men ett vitt litet täcke ligger fortfarande på marken här ute.. Hoppas det kommer lite mer nu tills jul :)
Annars så var denna julmarknad (som var den tredje för mig i år) den bästa i år... mycket fint såldes och det var lite mysig stämning när man fick gå in i de olika små stugorna som finns där... För er som inte vet är det riktigt mysigt i Gysinge, på vintertid och sommartid.. så har ni inte varit där.. åk dit och tar er en liten fika på Nyfiket café (gott fika, billiga priser och stora kakor) och kolla på alla gamla små stugor, bagarstugan och miljön runt omkring framförallt :) Lite reklam där... men för er som inte gillar lantlig miljö så tycker jag ni ska ge fan i att åka dit för då passar ni ändå inte in där, så de så :) Men för en flicka som mig som vuxit upp på landet och som föredrar den lantliga miljön i många tillfällen tycker det är en mysig, stämningsfull och trevlig plats :)
Blev inte så många inköp.. 4 tomtar köpte jag bara.. Så nu räcker de nog med tomtar för mig, bor ju inte sådär jätte stort så måste ha plats att placera ut alla oxå :)

När vi kom hem blev de julmusik på högsta och jag och syster började göra olika julgodis.. Blev rocky road, kokosbitar och dajmbitar idag :) Har smakat rocky roaden och kokosbitarna och dom var riktigt goda :) Kokosbitarna smakade exakt som godiset Bounty (om ni vet vad det är)... Dajmbitarna ska vi göra ett nytt försök med imorn, blev sisådär med dom... men men...
Syster min åkte bort nu på kvällen, men kommer tillbaka imorn.. Så då blir det till att göra pepparkakshus, fler dajmbitar och marsipan nougat hjärtan och knäck :) En till julgodis dag... och på kvällen lucia.. Kommer bli en lika trevlig dag är jag väldigt säker på :)
Nu på kvällen blev jag och syster väldigt festsugna oxå.. hehe.. blir så när det bjuds på vin här hemma, hehe :) men blev inget av det suget.. eller för syster vet jag inte, men inte för mig i alla fall.. Blev likör, cider och robinson istället, hehe :)

Sitter just nu och lyssnar på vinnarlåten higher med erik och jag vet att jag tjatar, men lyssna på killens röst! alltså man kan inte annat än älska den... låten är så underbar, mysig, härlig och man känner bara mys när man hör den :) hehe..
Jaja, då har jag fått babbla av mig lite ikväll oxå då... lite smått lullig, haha :) men men...
Har faktiskt knäppt lite kort idag på allt julgodis bakande.. ska försöka få in dom på datorn imorn så jag kan bjuda på nån :)
Annars får ni ha fortsatt rolig, trevlig, mysig m.m. kväll :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men här var det nytt utseende! Ovant kontra det tidigare vita.. :) Men vad bra med snö! då kanske det är vitt när man kommer hem också :)

2009-12-12 @ 23:46:02
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0