Filmkväll nr 2...

Har nu haft ännu en filmkväll för mig själv... men jag är inte deppad för det, varit skönt med två kvällar göra ingenting och kolla på film med mig själv :)
Så om någon vill ha nått filmtips så kan jag säga att första filmen jag såg hette Incendiary.



Jag tyckte den var riktigt bra, men väldigt sorglig.. speciellt för mig som gråter för ingenting så man kan säga att jag satt och böla riktigt till den här filmen.. En bra och sorglig film..
Handlar om en familjen (mamma, pappa och deras son på 4 år)... Pappan och sonen dör i ett bombattentat på en fotbollsarena och sen får man följa hur mamman i familjen tar sig vidare i sin sorg..
Som sagt, är man känslig och känner för att gråta lite så se denna! :)

Efter att ha sett den där sorgliga filmen kände jag att jag behövde nått enkelt och lättsamt och absolut inge sorglig film att se för att bli på bättre humör och kunna tänka på nått annat, så då fick det självklart bli en riktigt teen-movie, Another cinderella story =)



Handlar om ungefär samma sak som den första, men enligt mig ett litet snäpp sämre.. Gillar den första bättre..
Men den här var också bra.. Mer dans och mindre kärlek i denna =) Så ett plus för dansen.. gillar såna filmer..
Men vill man ha nått lättsamt och roande att se på så ska man se denna =)
Appropå dans film.. har suttit och funderat länge nu på en film som jag tycker är så grymt bra och som är en dansfilm, men kan inte komma på vad den heter.. Har för mig att dom gjorde en tvåa av den också, men att den var dåligare och inte ens samma skådespelare i... Men vad heter filmen jag tänker på? Om nån förstår vad jag menar får ni gärna säga till.. =)

Nu är det dags för sängen... har bestämt att ställa klockan imorn faktiskt så att man är trött imorn kväll eftersom man ska upp 4 på måndag morgon... känns som det kommer bli tufft.. men man får tänka på att man sparar in lite slantar.. hehe =)

Nu: Godnatt!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0